
- Znajome kształty, prawda?
- Leten Adventure Cub LT190 to Honda Hunter Cub na sterydach
- Jest tańsza, mocniejsza i lepiej wyposażona - czy to zagwarantuje jej sukces sprzedażowy?
Motocyklowy świat oszalał na punkcie całej serii Cub, która od wielu lat produkowana jest przez Hondę. W 2017 roku Japończycy ogłosili, że wyprodukowali i sprzedali ponad 100 milionów motocykli Super Cub, więc kwestią czasu było skopiowanie tej udanej receptury przez jednego z chińskich producentów i stworzenie na jej podstawie nowoczesnej alternatywy.
Nie jest to pierwsza próba wykorzystania sukcesu modelu Cub, bo wielu producentów, szczególnie wschodnich, inspirowało się nim, aby stworzyć własne motocykle. Zresztą nie zawsze jest to bardziej lub mniej udana kopia, bo chociażby Yamaha wyraźnie wspomniała, że nowy model PG-1 jest hołdem dla Hondy Cub. Rywalizacja jest zatem obecna, ale nie zawsze jest ona tak przemyślana i zdrowa dla japońskiego producenta, bo nadal nie brakuje marek, które lekceważą znaki towarowe i tworzą prawdziwe klony. Posunęła się do tego raczkująca na chińskim rynku marka Leten, która właśnie zaprezentowała swój najnowszy motocykl w gamie, który do granic możliwości przypomina Hondę Hunter Cub.
Już na pierwszy rzut oka widać, że Leten zdecydowanie inspirował się Hondą i nie da się tego ukryć. Jest jednak kilka znaczących różnic i trzeba przyznać, że Adventure Cub LT190 na papierze prezentuje się naprawdę imponująco i można pokusić się o stwierdzenie, że zdecydowanie oferuje lepsze wyposażenie, osiągi oraz technologię aniżeli pierwowzór.
Najważniejsze informacje:
- Chińska kopia Hondy Hunter Cub na sterydach – jest tańsza, mocniejsza i ma znacznie lepsze wyposażenie.
- Leten Adventure Cub LT190 sprzedawany będzie jedynie w Chinach. Kosztuje 2000 dolarów, czyli prawie połowę mniej niż Honda.
- Jednocylindrowa jednostka o pojemności 188 cm3 generuje moc nieco ponad 20 KM.
Przeczytaj również:
Honda Super Cub: 100 milionów sprzedanych motocykli. Tak wygląda motoryzacyjny cud!
Leten Adventure Cub LT190 napędzany jest jednocylindrowym silnikiem z wtryskiem paliwa o pojemności 188 cm3, który chłodzony jest cieczą. Jednostka DOHC generuje moc nieco ponad 20 KM, czyli prawie dwukrotnie więcej, aniżeli konkurencyjny model Hondy. Za zmianę biegów odpowiedzialna jest przekładania CVT, przez co jazda nim ma być bardzo prosta nawet dla początkujących motocyklistów. Zmiana biegów zatem kompletnie nie będzie potrzebna, a kierujący będzie musiał skupić się jedynie na dodawaniu gazu, dokładnie tak samo jak w skuterze.
Chiński producent postanowił nie tylko stworzyć mocniejszą kopię, ale przede wszystkim zadbać o znacznie bogatszą listę wyposażenia, która skutecznie może wpłynąć na wysoką sprzedaż. Adventure Cub LT 190 posiada dwukanałowy ABS, kontrolę trakcji, a nawet kolorowy wyświetlacz z funkcją parowania ze smartfonem i systemem monitorowania ciśnienia w oponach. Leten właśnie wprowadził LT 190 do sprzedaży w Chinach, gdzie sprzedawany będzie za 14 580 juanów, czyli około 2000 dolarów amerykańskich. To prawie połowa ceny oryginalnej Hondy Super Cub, która kosztuje 3 899 USD. Warto dodać, że Leten planuje wprowadzenie mniejszej, a zarazem jeszcze tańszej wersji tego modelu o pojemności 150 cm3 i mocy około 16 KM.
Nowinki technologiczne zdecydowanie są teraz na topie, ale należy zaznaczyć, że sukces całej serii Cub nigdy nie był związany z pogonią za nowoczesnymi rozwiązaniami. Honda Cub nigdy nie była, ani nie będzie cudem inżynierii, który nastawiony jest na osiągi. To właśnie prostota, bezawaryjność i przede wszystkim kształty sprawiły, że ludzie ją tak bardzo pokochali. To prawdziwy przyjaciel niewymagający nawet minimum zainteresowania, bo śmiało można przyznać, że zaawansowanych rozwiązań jest w Cubie tyle, ile w sprężarce powietrza. Ciężko jest stwierdzić czy wersja na sterydach oferowana przez chińskiego producenta będzie cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Zdecydowanie pomoże w tym bardzo niska cena, jednakże wątpię, że będzie ona w stanie przemówić do zagorzałych fanów motocykli japońskiego producenta.